Mikstura na wzmocnienie odporności i nie tylko – 100 % skuteczności!

 

Imbir to powszechnie stosowana przyprawa na całym świecie, a jednak w Polsce mam wrażenie, ze nadal niedoceniana.

Sięgają po niż często kobiety w ciąży przy mdłościach. Najczęściej spożywana jest jednak przy przeziębieniu. Według mnie powinna stanowić element codziennych posiłków. Dlatego też zawsze zachęcam moich pacjentów do stosowania imbiru przy przygotowaniu kawy wg przepisu dr Kubata. Kawę tą przygotowuje się przy użyciu przypraw rozgrzewających m.in korzenia imbiru, cynamonu, goździków, anyżu itp. W okresie jesienno-zimowym i wczesną wiosną jest to genialny sposób na przemycanie małych ilości imbiru na co dzień. W wielu przypadkach warto spożywać większe ilości tej przyprawy – będzie miała ona wtedy działanie lecznicze.

Najbardziej znane właściwości lecznicze imbiru to wzmacnianie odporności. Otóż imbir doskonale oczyszcza układ mikro krążenia w tym zatoki! Oprócz tego ma silne właściwości rozgrzewające, co przy przeziębieniu i w okresach, gdy jest chłodniej jest bardzo korzystne. The Journal of Microbiology and Antimicrobials opublikował badanie porównujące skuteczność imbiru i powszechnie stosowanego antybiotyku na dwóch wybranych bakteriach chorobotwórczych (Staphylococcus aureus oraz Streptococcus pyogenes). Okazuje się, że imbir posiada znacznie silniejsze właściwości antybakteryjne niż 3 badane antybiotyki!

Podaję wam mój niezawodny przepis na miksturę wzmacniającą odporność. Wykonanie jest banalnie proste. Wystarczy zblendować wszystkie składniki:

  • ¾ szklanki soku z pomarańczy (jeśli nie mamy można użyć wodę z cytryną)
  • starty korzeń imbiru wielkości ok 1 cm
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka kurkumy (wzmacnia działanie przeciwzapalne i antyoksydacyjne mikstury)
  • szczypta pieprzu czarnego

Pić 1-2 razy dziennie w zależności od potrzeby.

 

W czym jeszcze pomoże mikstura na bazie imbiru?

Imbir jest cudownym lekiem przeciwzapalnym i przeciwbólowym. Badania wykazały, że jego skuteczność jest porównywalna do powszechnie stosowanych leków przeciwbólowych typu ibuprofen. Stosowany codziennie w ogromnym stopniu zmniejsza dolegliwości ze strony stawów, szczególnie polecany dla osób cierpiących na chorobę zwyrodnieniową stawów.

Badania z 2015 roku na osobach z cukrzycą typu II dowiodły, że regularne spożywanie 2 g imbiru dziennie zmniejsza poziom glukozy na czczo o 16% i hemoglobinę glikowaną aż o 10%. Tak więc imbir powinien się znaleźć w diecie cukrzyków i osób z mających predyspozycje do problemów z gospodarką cukrową.

Imbir posiada silne właściwości antynowotworowe i zmniejsza odporność komórek nowotworowych na chemioterapię. A wszystko to za sprawą składnika o nazwie gingerol.

Imbir wspomaga leczenie choroby refluksowej żołądka. W badaniu opublikowanym w magazynie Molecular Nutrition and Food Research odkryto, że imbir jest od 6 do 8 razy silniejszy niż lek stosowany przy leczeniu choroby refluksowej przełyku – Prevacid. Byłoby super móc wyleczyć chorobę refluksową żołądka bez brania leków zmniejszających kwasowość żołądka – zaoszczędziłoby to mnóstwa nieprzyjemnych konsekwencji ze strony układu trawiennego. Zanim sięgniesz po środki farmaceutyczne może więc warto wypróbować najpierw korzeń imbiru?

A teraz news dla osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy. Wypicie szklanki wody z odrobiną sproszkowanego imbiru powoduje, że dłużej czujemy się syci. Oprócz tego imbir usprawnia trawienie tłuszczów, przyspiesza metabolizm i usprawnia termoregulację.

1 łyżka imbiru dostarcza organizmowi 100% zapotrzebowania na mangan – pierwiastek niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i gospodarki cukrowej. Jest składnikiem wielu ważnych enzymów, wpływa na poziom libido i sprawność seksualną, a także na płodność (prawdopodobnie to dzięki niemu imbir jest silnym afrodyzjakiem). Mangan pełni ważną funkcję w produkcji tyroksyny i ochronie przeciwko wolnym rodnikom. Niedobory manganu są niestety coraz częściej spotykane, warto więc uwzględnić w swojej diecie dobre źródła tego pierwiastka ;).

Pozdrawiam,

Iwona Prażmo

Zobacz więcej wpisów związanych z odpornością:

6 sposobów jak podnieść odporność u dziecka

Czy masz nietolerancje pokarmowe?

 

 

Podziel się tym wpisem ze znajomymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fbq('track', 'ViewContent');fbq('track', 'Search');