5 FILARÓW ZDROWIA

 

relaxation-1967892_1920

Jak zachować zdrowie?

Nagonka na zdrowe odżywianie ostatnimi czasy jest spora. Może właśnie dlatego tak wielu ludzi żyje w przekonaniu, że odpowiednia dieta stanowi 100% sukcesu, jeśli chodzi o utrzymanie zdrowia. Oczywiście nie chce tu umniejszać wagi odżywiania, bo uważam, że stanowi zdecydowanie sporą część sukcesu. Zapominamy jednak o innych filarach, które również w dużym stopniu budują nasze zdrowie.

5 FILARÓW ZDROWIA

 

1. DIETA

Jest to oczywiste, że to co jemy i jak wchłaniamy decyduje o tym, z czego będzie korzystał nasz organizm. Najważniejsza wg mnie jest jakość produktów i indywidualnie dopasowana dieta do konkretnego przypadku. Różnorodność typów metabolicznych, chorób i dolegliwości właściwie uniemożliwia ustalenie diety uniwersalnej, która byłaby dobra dla każdego. Dlatego warto troszkę się wysilić, żeby dopasować dietę odpowiednio do naszych potrzeb. Uniwersalną radą dla wszystkich jest na pewno stosowanie jak najbardziej naturalnych, nieprzetworzonych produktów dobrej jakości, szczególnie, jeśli chodzi o produkty mięsne – wiejskie wyroby i mięso będą dużo zdrowsze niż przemysłowe. Unikaj produktów mocno przetworzonych, instant, słodyczy dostępnych w sklepach. Wyeliminuje pszenicę i biały cukier!

Pomocny może okazać się artykuł: http://nutri-health.pl/jak-pozbyc-sie-zlych-nawykow-zywieniowych/

2. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Często słyszymy: ruch to zdrowie! Jednak nie do końca chcemy wierzyć w to, że często jest kluczowy! Istnieje wiele publikacji opisujących oddziaływanie aktywności fizycznej na organizm człowieka. Między innymi jest to korzystny wpływ na układ ruchu, układ nerwowy, hormonalny, sprawność intelektualną, zachowanie stabilności emocjonalnej, odporność, regulację gospodarki cukrowej i wiele wiele innych. Mimo idealnej diety, w wielu przypadkach aktywność fizyczna jest tym brakującym ogniwem, które umożliwia zachowanie równowagi w organizmie, spalanie tkanki tłuszczowej i zachowanie równowagi hormonalnej. Krótko mówiąc jest niezbędnym elementem do prawidłowego funkcjonowania organizmu każdego człowieka! I na prawdę każdy powinien włączyć aktywność fizyczną do swojej codzienności. Czy to będzie rower, bieganie, fitness czy spacery – dostosuj aktywność fizyczną do Twoich indywidualnych możliwości, ale ruszaj się!

3. SUPLEMENTACJA

Niestety w dzisiejszych czasach jesteśmy na nią skazani, jeśli chcemy zachować zdrowie. Jeśli zdrowie już częściowo straciliśmy, suplementy powinniśmy traktować już jako niezbędny element diety. Takie czasy. Ważną kwestią jest jednak to, że suplementy muszą być oparte w 100% na składnikach pozyskiwanych z naturalnych źródeł. Takie suplementy są trudno dostępne i nie są tanie, ale mamy pewność, że sobie nie zaszkodzimy. Organizm człowieka jest zaprogramowany na czerpanie składników odżywczych z naturalnych źródeł. Jest więc bardzo istotne, czy np. witamina C jest syntetyczna, wyprodukowana w laboratorium, czy jest pozyskana z naturalnych źródeł z akompaniamencie innych składników, które razem z nią występują w naturze. Bardzo często istotne jest właśnie występowanie tych dodatkowych składników, które w naturalny sposób wzmacniają wchłanianie i oddziaływanie na nasz organizm. Nawet jeśli syntetyczna witamina się wchłonie, bardzo często organizm nie umie z niej skorzystać, bo jej nie rozpoznaje, a mimo wszystko musi ją zmetabolizować i wydalić, co dodatkowo obciąża wątrobę. A więc suplementacja TAK, ale dobrymi, sprawdzonymi preparatami. Dodatkowo musimy wiedzieć co suplementować, zeby sobie pomóc a nie zaszkodzić. W tym pomoże nam Analiza Pierwiastkowa Włosa

4. ZASADA 8-8-8

Wprowadź do swojego życia system: 8 godzin snu + 8 godzin pracy + 8 godzin relaksu. Zdaję sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach jest to nie lada wyzwanie, ale przynajmniej spróbuj, dąż do tego. Pozostaje jeszcze kwestia np. do której grupy zalicza się sprzątanie, pielęgnowanie ogródka itd. To sprawa bardzo indywidualna, ale pamiętaj, że relaks nie oznacza leżenia na kanapie i oglądania tv. W tej grupie na pewno powinna się znaleźć aktywność fizyczna, przebywanie na świeżym powietrzu, kontakt z rodziną, jeśli przy sprzątaniu głowa Ci odpoczywa to na dobrą sprawę też może znaleźć się w tej grupie. Staraj się trzymać zasady 8-8-8, a na pewno odczujesz różnicę.

5. POZYTYWNE NASTAWIENIE

Pozytywne myślenie jest bardzo ważną cechą, ponieważ umożliwia odczuwanie szczęścia. Pozytywne emocje mają ogromy wpływ nie tylko na samopoczucie, ale również na funkcjonowanie całego organizmu. Zależność stanu psychicznego od stanu fizycznego jest jeszcze nie do końca zbadana, ale już teraz wiadomo, że zarówno stan fizyczny ma ogromny wpływ na funkcjonowanie psychiki, jak i psychika ma wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Dlatego w dbaniu o swoje ciało nie możemy zapominać o naszym umyśle 🙂

 

Jeśli uważasz, że zdrowo się odżywiasz, a mimo wszystko nie widzisz efektów teraz już wiesz na co jeszcze zwrócić uwagę w swoim stylu życia. Dbanie o wszystkie 5 filarów nie jest łatwe w dzisiejszych czasach, ale warto przynajmniej próbować. Stosowanie wszystkich 5 filarów jest ważne dla każdego człowieka, ale z moich obserwacji szczególnie istotne jest w problemach z niepłodnością, insulinoopornością, chorobach autoimmunologicznych, czy depresji. Jeśli więc któryś z tych problemów Ciebie dotyczy, pilnowanie 5 filarów powinno stać się dla Ciebie priorytetem.

Pozdrawiam,

Iwona Prażmo

Podziel się tym wpisem ze znajomymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fbq('track', 'ViewContent');fbq('track', 'Search');