Witamina D. Co w niej takiego szczególnego?

model-959087_1920

Jak to jest z tą witaminą D? Dlaczego jest taka ważna? Czy jest potrzeba suplementacji, czy wystarczy ekspozycja na słońce?

Lekarze raczej nie dają skierowania na badanie poziomu witaminy D3. A szkoda, bo okazuje się, że większość ludności ma ogromne niedobory tej witaminy. Wiele badań wskazuje, że gdybyśmy mieli optymalny poziom witaminy D w organizmie uchroniłoby nas to przed wieloma chorobami, a na pewno znacząco zmniejszyło ryzyko zachorowań.

Odpowiedni poziom witaminy D poprawia funkcje insuliny, zmniejsza ryzyko pojawienia się zakrzepów, a także jest bardzo pomocna w chorobach płuc np. gruźlicy. Badania wykazują, że odpowiedni poziom wit D redukuje ryzyko zachorowania na stwardnienie rozsiane i niektóre nowotwory. Mówi się, że gdyby poziom witaminy D w organizmie był odpowiedni zachorowalność na te choroby zmniejszyłaby się o 50 do 80%! Wszyscy wiedzą, że witamina D odgrywa ważną rolę w rozwoju kości u małych dzieci, ale okazuje się, że może także obniżyć ryzyko zachorowania na cukrzyce typu 1 nawet o 88%. Okazuje się, że ma także znaczący wpływ na rozwój mięśni, jej niedobór więc może się przyczynić do osłabienia tkanki mięśniowej. Niedobory witaminy D zwiększają ryzyko komplikacji okołoporodowych i mogą osłabić mięśnie miednicy w takim stopniu, że kobieta nie jest w  stanie urodzić dziecka w sposób naturalny. Czytaj dalej

Co jeść na śniadanie?

breakfast-936282_1920

Tracisz koncentrację w ciągu dnia? A co jadłeś na śniadanie?

Okazuje się, że to co jemy ma ogromny wpływ na pracę naszego mózgu.
W kontroli nad pracą mózgu współzawodniczą dwa aminokwasy: L-tyrozyna i L-tryptofan. Pierwszy jest prekursorem neuroprzekaźników dopaminy i noradrenaliny, odpowiedzialnych za poczucie przytomności i szybkość myślenia, natomiast drugi jest prekursorem serotoniny powodującej spowolnienie reakcji i wywołującej sen. Jeśli pierwszy posiłek będzie bogaty w L-tyrozynę, dotrze ona do mózgu jako pierwsza i spowoduje lepszą wydolność mózgu w ciągu całego dnia. Czytaj dalej

fbq('track', 'ViewContent');fbq('track', 'Search');